Since my teenager days I have continuously worked on game design concepts. One of the early projects I would like to present at this point. Please notice that I worked on that project when I was seventeen. It does not necessarily reflect my present knowledge and skills.

"Manga Mania" and the editor are tools for creating role-playing games in the style of the Japanese RPGs. The editor features numerous functions to create your own graphics, levels and animations. I developed my own script language that allows the user to directly control cutscenes and fights.

Together with a small group of people I met on the Internet, I worked on an extensive game for "Manga Mania". Unfortunately, the team dissolved before the project could be completed.

I published "Manga Mania" on my website and as an early example of User Generated Content, it created a small community. 2002 I had to abandon the project, because of other obligations. It left me, however, with valuable experiences in managing an Internet community.
Seit meiner Teenager-Zeit arbeite ich immer wieder an Spielkonzepten. Eine der frühen Arbeiten würde ich gerne hier vorstellen. Bitte beachten Sie, dass ich an diesem Projekt im Alter von 17 Jahren gearbeitet habe. Es entspricht also nicht unbedingt meinem aktuellen Kenntnisstand.

"Manga Mania" und der Editor sind Tools, mit denen die User ihre eigenen Rollenspiele im Stil japanischer RPGs erstellen können. Der Editor verfügt über zahlreiche Funktionen zum Erstellen eigener Grafiken, Level und Animationen. Ich entwickelte für Manga Mania eine eigene Scriptsprache mit der die User sehr direkte Kontrolle über Zwischensequenzen und Kämpfe haben.

Ich habe gemeinsam mit einem kleinen Team von Gleichgesinnten aus dem Internet an einem umfangreichen Spiel für Manga Mania gearbeitet. Das Team hat sich jedoch aufgelöst bevor das Spiel fertig werden konnte.

Manga Mania wurde auf meiner eigenen Website veröffentlicht und entwickelte als frühes Beispiel für User Generated Content eine kleine Community. 2002 musste ich das Projekt aufgrund anderer Verpflichtungen aufgeben. Ich konnte jedoch zahlreiche Erfahrungen im Management von Intenet Communities sammeln.
©2008 Krystian Majewski